Mamy rozlać 60 litrów miodu do słoików jednolotrowych i półlitrowych. Oblicz, ile większych i ile mniejszych słoików powinniśmy przygotować, aby po rozlaniu miodu :
a) słoików mniejszych i większych było tyle samo,
b) słoików półlitrowych było 3 razy tyle co słoików jednolitrowych,
c) słoików jednolitrowych było o 9 mniej niż półlitrowych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T14:20:17+02:00
A)
ilość słoików 1l = x*1=1x (40l)
ilość słoików 0,5l = 0,5*x (20l)

1x+0,5x=60
1,5x=60 /:1,5
x=40

b)

3*0,5x+1x=60
1,5x+1x=60
2,5x=60 /:2,5
x=24

c)

1x-9+0,5x=60
1x+0,5x=60+9
1,5x=69 /:1,5
x=15
2 5 2
2010-04-07T14:30:17+02:00
A)60/2=30
30*1l=30l
30 słoików jednolitrowych
30/0,5=60
60 słoików półlitrowych
b)słoików półlitrowych było 3 razy tyle co słoików jednolitrowych
60/2=30
30 słoików jednolitrowych
30/0,5=60 słoiki półlitrowe
c) słoików jednolitrowych było o 9 mniej niż półlitrowych.