Równości i Nierówności KL.1Gim

Zad.1

-Dziadku, ile masz lat?
-Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi, a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi.
-A ciocia Asia ile ma lat?
-Jest 2 razy starsza od Jurka.
-A ile lat ma stryjenka Michasia?
Jest 3 razy starsza od Jurka.
-A Jurek ile ma lat?
-To już oblicz sobie sam.

Ile lat ma Jurek? Ile lat ma dziadek?

Proszę o dokładne rozpisanie. (zadania typu ,,x'')

2

Odpowiedzi

2010-04-07T14:16:36+02:00

Odpowiedz:
x+30=1i1/2 x
x+30=3/2 x /*2
2x+60=3x
60=3x-2x
x=60

wiec:
x=60-wiek stryjenki Michasia
to wiek dziadka
x+10
czyli:
60+10= 70 lat
wiek Jurka to 1/2x to 1/2*60=30 - 30 lat
Odpowiedz: Wiek dziadka wynosi 70 lat a Jurka 30 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T14:20:19+02:00
M - wiek Jurka
2m + 10 - wiek dziadka
3m - 20 - wiek dziadka
2m - wiek cioci Asi
3m - wiek stryjenki Michasi

2m + 10 = 3m - 20
2m - 3m = - 20 - 10
- a = - 30
a = 30

60 + 10 = 70

Odp. Jurek ma 30 lat, a jego dziadek ma 70 lat.