Odpowiedzi

2009-11-02T17:51:50+01:00
Był bogaty, dlatego że to co dotknął swoimi rękami zamieniało się w złoto.
Ale z drugiej strony Midas był biedny, gdyż jak chciał coś zjeść to od razu jedzenie zamieniało się w kruszec. Cóż, że miał dużo złota jak nie mógł zjeść jedzenia.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:52:40+01:00
Midas, legendarny król Frygii, niesłychanie bogaty osobnik, to był ten sam, który sędziował kiedyś w konkursie muzycznym między bogiem Apollinem, grającym na kitarze, a bożkiem Panem, który grał na aulosie. Ponieważ Midas ośmielił się mieć własne zdanie i głosował za Panem, rozeźlony Apollo sprawił, że krnąbrnemu jurorowi wyrosły ośle uszy.

Biedny Midas ukrywał swe haniebne uszka pod spiczastą czapką, ale musiał ujawnić bolesną prawdę jednej osobie: nadwornemu fryzjerowi! Fryzjer, któremu kazano dochować sekretu, omal się nie udusił tą tajemnicą. Bał się komukolwiek ją zdradzić, ale ulżył sobie, wyszeptując sensacyjną wiadomość do dołka wyżłobionego w ziemi. Niestety! Sitowie, które wyrosło w tym miejscu, za każdym powiewem wiatru roznosiło po okolicy i po całym kraju zdradziecką wieść: "Król Midas ma ośle uszy!".
2009-11-02T17:55:36+01:00
Był bogaty ponieważ miał wielka siłe która pozwala mu zamienic wszystko co dotkie w złoto ale jednoczesnie był biedy ponieważ nic nie mógł jesc bo wszystko było złotem...