Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T14:28:48+02:00
Ropa naftowa - Północna Afryka
Węgiel kamienny-RPA
Złoża złota-RPA
Złoża diamentów-RPA
Kobalt- Demokratyczna Republika Konga
2010-04-07T14:33:52+02:00
Afryka jest zasobna w surowce mineralne . Wydobycie diamentów oraz rud rzadkich metali : kobalu, wanadu, przekracza połowe światowej eksploatacji, a wielu innych osiąga 20%. Surowce energetyczne . Afryka jest w światowej czołówce pod względem wydobycia węgla kamiennego, Dominuje rolnictwo i górnictwo . Słabo rozwinięty przemysł przetwórczy i usługi ,