Zadanie typu z równań,nierówności,układy równań.Proszę o dane do zadania.

W drukarni"BETEXT" za wydrukowanie 1000 książek trzeba zapłacić 5000zł,ale za wydrukowanie każdej następnej książki płaci się już tylko 4zł.Ile książek możemy wydrukować za 10000zł?

3

Odpowiedzi

2010-04-07T14:56:47+02:00
Witam mamy 10000 zł. Za 1000 ksiażek zapłaciliśmy już 5000 zł czyli zostało nam 5000 zł które dzielimy przez 4 zł i wychodzi nam że za pozostałe pieniadze możemy wydrukować jeszcze 1250 ksiażek .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T14:57:12+02:00
5000 + 4 * x = 10000
4 * x =5000
x = 1250

ODP: za 10 000 możemy wydrukować 1000+1250 = 2250 książek
1 5 1
2010-04-07T15:08:43+02:00
Za pomocą niewiadomych:

5000zł=4*x=10000zł
4x=5000zł
x=5000zł/4zł
x=1250 -------- tyle książek możemy wydrukować płacąc po 4 zł jedna.
1000+1250=2250 ------ tyle książek możemy wydrukować za 10000zł

Za pomocą pytań i obliczeń(bez niewiadomych):

Ile książek można wydrukować po 4 zł za książkę?
(10000zł-5000zł)/4zł=5000zł/4zł=1250
Ile książek możemy wydrukować za 10000zł?
1000+1250=2250
Odp.: Za 10000zł można wydrukować 2250 książek.