Zad 1.
Kilku robotników otrzymało zapłatę po 120 zł.Gdyby tę samą sumę pieniędzy otrzymało o czterech robotników mniej,to każdy otrzymałby 3 razy tyle,ile dostał.Ilu było robotników?
Zad 2.
Bilet na przedstawienie kosztuje 4 zł dla osoby dorosłej,a 1 zł dla dziecka.Jeśli na sali dzieci jest dwa razy tyle co dorosłych,a kasa zebrała 768 zł ,to ile dzieci i ilu dorosłych ogląda to przedstawienie?

PROSZĘ ZADANIA ROZWIĄZAC RÓWNANIEM

2

Odpowiedzi

2010-04-07T15:03:32+02:00
Zad 2

x- ilość dorosłych
2x-ilość dzieci

2x*1zł+x*4zł=768 zł
2x+4x=768
6x=768 :6
x=128 --- ilość dorosłych
2x=2*128=256 ---- ilość dzieci

zad 1
x- ilość robotników

x*120 = (x-4) * 360
120x = 360x - 4*360
1440 = 360x-120x
240x =1440 |: 240
x=6

spr.
L=6*120=720
P=(6-4)*360=2*360=720
L=P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T15:09:38+02:00
1.
x - liczba robotników
x-4 - o 4 robotników mniej
120zł - zapłata (jednemu robotnikowi)
120*x = 360(x-4)
120x=360x-1440
120x-360x= -1440
-240x=-1440 /(-240)
x=6
Odp. Było 6 robotników.

2.
x - ilość osób dorosłych
y - ilość dzieci

{y = 2x
{4x + y = 768

4x +2x = 768
x = 128
y = 128 * 2
y = 256
Odp. To przedstawienie oglądało 128 dorosłych i 256 dzieci.

Pozdrawiam :)