Odpowiedzi

2010-04-07T15:05:42+02:00
X - ilośc czwórek
y - ilośc piątek
x + y = 12
(4x + 5y) / 12 = 4,75

x = 12 - y
(4(12 - y) + 5y)/12 = 4,75

x = 12 - y
(48 + y) / 12 = 4,75

x = 12 - y
4 + 1/12 y = 4,75

x = 12 - y
1/12 y = 0,75 |*12

x = 12 - y
y = 9

x = 3
y = 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T15:11:02+02:00
To wiec tak...



5y+4(12-y)=4,75*12
5y+48-4y=57
5y-4y=57-48( minus dlatego bo przenosimy i wtedy zmieniamy znak)
y=9

Wiec czwórek miała 12-9=3

Odp;Zuzanna ma na świadectwie 9 piątek.