Zadanie : Na podstawie podanych oznaczeń, uzupełnij treść zadania i zapisz równanie :
hiacynty: x
żonkile: x+10
tulipany: 3(x+10)
RAZEM: 100

Na rabatce rosną kwiatki : hiacynty, żonkile,tulipany.Najmniej jest ........ , żonkili jest o ........ więcej niż hiacyntów, a tulipanów jest .......... niż żonkili. Razem jest ......... kwiatków.

RÓWNANIE
.............................................................................
..............................................................................
..............................................................................

POMÓŻCIE PLISS DAJE NAJJ !

3

Odpowiedzi

2010-04-07T15:13:23+02:00
100 = x + x + 10 + 3(x+10)
100 = 2x + 10 + 3x + 30
100 = 5x + 40
60 = 5x
x = 12


Na rabatce rosną kwiatki : hiacynty, żonkile,tulipany.Najmniej jest hiacyntów, żonkili jest o 10 więcej niż hiacyntów, a tulipanów jest 3 razy więcej niż żonkili. Razem jest 100 kwiatków.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T15:14:14+02:00
Równanie:
x + x +10 + 3(x+10) = 100
x + x + 10 + 3x + 30 = 100
5x + 40 = 100
5x = 60 |/5
x = 12

hiacynty 12
żonikle 12 + 10 = 22
tulipany 3(12 + 10) = 66

Na rabatce rosną kwiatki : hiacynty, żonkile,tulipany.Najmniej jest hiacyntów, żonkili jest o 10 więcej niż hiacyntów, a tulipanów jest 3 razy więcej niż żonkili. Razem jest 100 kwiatków.
2010-04-07T15:14:59+02:00
X+x+10+3(x+10)=100
x+x+3x=60
5x=60
1x=12
hacyntów - 12
żonkili 22
tylipanów 66