Odpowiedzi

2010-04-07T15:16:51+02:00
Są trzy metody powstawania
I Z METALEM
6K +2 H3PO4 --->2 K3PO4 +3 H2
II Z WODOROTLENKIEM
3KOH + H3PO4 ---> K3PO4 +3H2O
III Z TLENKIEM
3K2O +2 H3PO4 --->2 K3PO4 +3H2O
5 2 5
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T15:18:30+02:00
6 K + 2 H3PO4 ----> 2 K3PO4 + 3 H2
6 atomów potasu w połączeniu z 2 cząsteczkami kwasu fosforowego(V) dając dwie cząsteczki fosforanu(V)potasu i trzy dwuatomowe cząsteczki wodoru
3KOH + H3PO4 ---> K3PO4 +3H2O
3 cząsteczki wodorotlenku sodu w połączeniu z kwasem fosforowym(V) dając fosforan(V)potasu i 3 cząsteczki wody
3K2O +2 H3PO4 --->2 K3PO4 +3H2O
3 cząsteczki tlenku potasu w połączeniu z 2 cząsteczkami kwasu fosforowego(V) dając 2 cząsteczki fosforanu(V)potasu i 3 cząsteczki wody
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T15:22:57+02:00
Jeśli chodzi Ci o otrzymywanie soli fosforan (V) potasu będzie tak:
fosforan (V) potasu - K3PO4
1. 6K + 2H3PO4 = 2K3PO4 + 3H2 - metal + kwas
2. 3K2O + 2H3PO4 = 2K3PO4 + 3H2O - tlenek me. + kwas
3. 3KOH + H3PO4 = K3PO4 + 3H2O - wodorotlenek me. + kwas
4. 3K2O + P205 = 2K3PO4 - tlenek metalu + tlenek nieme.
5. 6KOH + P2O5 = 2K3PO4 + 3H2O - wodorotle. me. + tlenek nieme.

Jest 6 sposobów ale ja na razie umiem 5, mam nadzieję że Ci pomogłam ;)
5 4 5