Montaż instalacji gazowej w samochodzie kosztuje 2208 zł. Samochód spala średnio 7l benzyny lub 8l gazu na każde 100 km drogi.Oblicz po ilu miesiącach zwrócą sie koszty instalacji, jeśli w ciągu miesiąca samochód przejeżdża średnio 2000 km.

3

Odpowiedzi

2010-04-07T15:15:21+02:00
Dane :
montaż instalacji : 2208 zł
7 l benzyny
8 l benzyny
2000 km przejedzie

Obliczenia :
2000:10 = 20 km
20 km * 7= 140 * 3,80 =532
20 km * 8 = 160 * 1,60 =256

2208 :532 ~(znak przybliżenia ) 4
2208 :256 ~ (znak przybliżenia ) 8

Odp.Jeżeli będzie jeździł na benzynie to koszty zwrócą się w ciągu 4 miesięcy , a jeśli na gazie to w ciągu 8 miesięcy .
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T15:15:38+02:00
2000:10 = 20 km20 km * 7= 140 * 3,80 =532
20 km * 8 = 160 * 1,60 =256
2208 :532 ~(znak przyb. ) 4
2208 :256 ~ (znak przyb. ) 8
Odp.Jeżeli będzie jeździł na benzynie to koszty zwrócą się w ciągu 4 miesięcy , a jeśli na gazie to w ciągu 8 miesięcy .

Dasz naj? prosze!


18 3 18
2010-04-07T15:21:47+02:00
2000 km - x
100 km - 8


x=(2000*8)\100=160 - tyle litrów spala miesięcznie gazu
160* 2,1=336 zł
2,1- przyjmujemy, że tyle kosztuje gaz

2000 - x
100 - 7
x=(2000*7)\100=140 - tyle spala litrów benzyny miesięcznie
140* 4,5= 630 zł
4,5- przyjmujemy, że tyle kosztuje benzyna
630 zł-336 zł=294 zł
2208 zł- tyle zapłacimy za instalację
2208:294=po około 7,5 miesiąca zacznie zwracać się instalacja gazowa
6 2 6