Rozwiąż nierówności :
d) -x + 11 ≥ -5x + 3
g) -5x + 6 + 7x ≥ -9x + 12
h)7 + 3x ≤ 11 - 6x - 16

I jeszcze do tego zadania :
podaj 5 liczb spełniających daną nierówność oraz odpowied na pytanie czy w zborze rozwiązań istnieje liczba najmniejsza i największa, jeżeli tak to ją podaj .:)

z góry dziękii .;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T15:28:13+02:00
D) -x + 11 ≥ -5x + 3
-x+5x≥3-11
4x≥ -8 /4
x≥ -2

w zbiorze istnieje liczba najmniejsza = -2
rozwiązania spełniające nierówność: 1,2,3,4,5

g) -5x + 6 + 7x ≥ -9x + 12
2x+9x≥12-6
11x≥ 6
x≥ 11/6
x≥ 1 i 5/6

w zbiorze istnieje liczba najmniejsza = 1 i 5/6
rozwiązania spełniające nierówność: 2,3,4,5,6

h)7 + 3x ≤ 11 - 6x - 16
3x+6x≤ -5-7
9x≤12 /9
x≤12/9
x≤ 1 i 1/3

w zbiorez istnieje liczba największa = 1 i 1/3
rozwiązania spełniające nierówność: 1,0,-1,-2,-3
1 5 1
2010-04-07T15:28:38+02:00
D) -x + 11 ≥ -5x + 3
-x+5x≥3-11
4x≥ -8 /4
x≥ -2

w zbiorze istnieje liczba najmniejsza = -2
rozwiązania spełniające nierówność: 1,2,3,4,5

g) -5x + 6 + 7x ≥ -9x + 12
2x+9x≥12-6
11x≥ 6
x≥ 11/6
x≥ 1 i 5/6

w zbiorze istnieje liczba najmniejsza = 1 i 5/6
rozwiązania spełniające nierówność: 2,3,4,5,6

h)7 + 3x ≤ 11 - 6x - 16
3x+6x≤ -5-7
9x≤12 /9
x≤12/9
x≤ 1 i 1/3

w zbiorez istnieje liczba największa = 1 i 1/3
rozwiązania spełniające nierówność: 1,0,-1,-2,-3