Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500zł. Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownie płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz obliczenia


Zad 2
Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.

Zad 3
Rozwiąż układ równań:
4(2x+3) - 2(4y-1)=30
5x+1 y-3
----- - -------- = 3
3 4

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T15:35:34+02:00
1.
x- płaszcze [cena]
y- kurtki [cena]

Rozwiązujemy to metodą układów równań
{12x +15y = 13500
{x=180+y
{12(180 + y) +15y= 13500
{x=180+y
{2160+12y+15y = 13500
{x=180 +y
{27y= 11340 //27
{x=180 +y
{y=420
{x=600

Płaszcz kosztował 600 zł, a kurtka 420zł.

2.
d=ilość dorosłych
m=ilosć dzieci

d+m=123
3(d-1)=m-2

d=123-m
3d-3=m-2
3(123-m)-m=3+2
369-3m-m=5
-4m=5-369
-4m=-364
m=364:4
m=91
d=123-91=32
było 91 dzieci i 32 dorosłych

3.
1 5 1
2010-04-07T15:42:24+02:00
Zadanie 1
Dane:
12 płaszczy (p = cena jednego płaszcza)
15 kurtek (k = cena jednej kurtki)
Razem: 13500 [zł]
p - 180 = k

Szukane:
Oblicz cenę zakupu przez hurtownie płaszcza oraz cenę zakupu kurtki.

Rozwiązanie:

12p + 15k = 13500
p - 180 = k

k = p - 180

Dalej już łatwo ;)