Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:05:02+01:00
Przyjmuje kształt naczynia, w którym się znajduje
łatwo zmienić jej kształt
jej cząsteczki są ze sobą słabiej powiązanie niż w ciałach stałych, ale mocniej niż w gazach
9 4 9
2009-11-02T18:05:44+01:00
Ciecze:
Posiadają objętość, ale nie mają kształtu. Przybierają kształt naczynia w którym się znajdują.
5 2 5
2009-11-02T18:09:00+01:00
Podobnie jak w gazie,cząsteczki mają pełną swobodę przemieszczania się w objętości zajmowanej przez ciecz

ciecze są stanem pomiedzy gazami a ciałami stałymi.

łatwo zminia kształt < przybiera kształt naczynia w jakim się znajduje w przeciwieństwie do gazów nie rozszerza się aby zająć całą objętość.
powierzchnia styku cieczy z gazem nazywa się powierzchnią swobodną
ciecz może istnieć w temperaturze poniżej temp krzepnięcia < przechłopdzenie cieczy>lub powyżej temperatury wrzenia <przegrzanie>
5 4 5