Odpowiedzi

2009-11-02T18:13:41+01:00
1 . Ponieważ zalążek ukryty jest w zalążni słupka powstały ze zrośnięcia jednego lub kilku owocolistków.

2. łagiewka pyłkowa - przenosi komórki plemnikowe do woreczka zalążkowego.

Mam nadzieję, ze chociaż trochę pomogłam .

71 3 71
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:53:30+01:00
1.Nazwa "okrytozalążkowe' pochodzi od tego , że zalążnia rośliny posiada ściany , które służą do okrywania zalążków.
2.Łagiewka pyłkowa , która jest wytwarzana przez ziarno pyłku, wrasta do wnętrza słupka. W ten sposób znajdujące się wewnątrz niej gamety męskie docierają do zalążka.
3.Ma takie znaczenie, że dzięki łagiewce gamety męskie się rozprzestrzeniają , populacja roślin wzrasta i rośliny okrytonasienne rozrastają się. Rośliny będąc w różnych warunkach mogą się rozmnażać, ponieważ dzięki łagiewce i innym przystosowaniom jest to łatwiejsze.

*nie gwarantuje , że jest dobrze to tylko moja propozycja :)


by Poganka.®
144 3 144