Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:10:34+02:00
210*1,15=241,5g

ms=241,5*20/100=48,3g

48,3+42=90,3

cp=90,3*100/283,5=31,85%
2010-04-07T16:16:38+02:00
1)obliczam masę roztworu, przekształcam wzór
d=m/v
m=d*v

mr=1,15*210=241,5 g
2)masa wzrosła o 42 g więc masa roztworu po dodaniu soli to 283,5g ale nie znam masy substancji więc obliczam:
Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%

ms=20%*241,5g/100%
ms=48,3

po dodaniu soli ms=48,3+42g=90,3 g

3)majac dane:
mr=283,5 g
ms=90,3 g
obliczam Cp ze wzoru:
Cp=ms*100%/mr=31,85 %