Rozwiąż zadania za pomocą równań:

1) Książki Ali stoją na trzech półkach.Na drugiej półce jest o 15 ksiażek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej niz na trzeciej.Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książek niż na drugiej.Ile książek ma Ala?

2

Odpowiedzi

2010-04-07T15:53:07+02:00
X-druga półka
x+15 - pierwsza półka
x:2 - trzecia

(x+15)+x\2=2x
x+15 +1/2*x=2x
15=2x-x-1/2*X
15=1\2*x
x=30 -- druga
x+15=30+15=45 --pierwsza
x:2=30:2=15 --- trzecia

30+45+15=90 --- suma książek Ali
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:13:18+02:00
X - pierwsza półka
x-15 - druga pułka
(x-15) : 2 - trzecia półka
x+(x-15)/2 (całość przez 2)=2/*(x-15)
2x-15/2 (całość przez 2)=2x-30 /*2 (mnożenie obustronne)
3x-15=4x-60
3x-4x=-60+15
-1x=-45/*(-1)
x=45
45+(45-15)+45-15/2 (przez dwa 45-15)=90
Ala ma 90 książek

Myślę że pomogłam, iże da się zrozumieć :)