Skreśl zdania w których błędnie użyto związków frazeologicznych. Popraw je.
1. Mogę na nim polegać, bo zawsze potrafi nabić mnie w butelkę.
2. Dzięki tej inwestycji udało mi się zbić ogromny majątek, więc wyszedł na tym jak Zabłocki a mydle.
3. Nie mówił tego głośno ale w głębi serca przyznawał mu rację.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:00:12+02:00
Gdy ktoś kogoś nabija w butelkę, znaczy że nie można mu ufać będzie zatem:
1. NIE Mogę na nim polegać, bo zawsze potrafi nabić mnie w butelkę.



wyjść jak zabłocki na mydle to stracić więc mogą być dwie wersje zmiany:
2. PRZEZ TĄ INWESTYCJĘ STRACIŁ CAŁY MAJĄTEK inwestycji, więc wyszedł na tym jak Zabłocki a mydle.

2. Dzięki tej inwestycji udało mi się zbić ogromny majątek, więc NIE wyszedł na tym jak Zabłocki a mydle.



3. Nie mówił tego głośno ale w głębi serca przyznawał mu rację.
TO ZDANIE NAPISANO WŁAŚCIWIE :)
2 4 2
2010-04-07T16:04:08+02:00
1. źle
Nigdy nie mogę na nim polegać, bo zawsze potrafi nabić mnie w butelkę.
2. źle
Dzięki tej inwestycji straciłem ogromny majątek, więc wyszedłem na tym jak Zabłocki a mydle.
3. poprawnie
;)
1 1 1