Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:02:55+02:00
Smiesznie bo mam ta sama ksiazke ;) ;p
90:12=7,5
7,5x2=15-wynik
2010-04-07T16:03:00+02:00
Krawędzie podstaw - a
krawędzie boczne - 2a

jest 6 krawędzi podstaw - 6a
są 3 krawędzie boczne - 3*2a = 6a

90 - suma wszystkich krawędzi

90 = 6a + 3*2a
90 = 6a + 6a
90 = 12a
a = 7,5

7,5 - miara krawędzi podstawy
15 - miara krawędzi bocznej
2010-04-07T16:59:49+02:00
Z drutu o długości 90 cm. zrobiono szkielet graniastosłupa prawidłowego trójkątnego w którym krawędz boczna jest dwa razy dłuższa od krawędzi podstawy.oblicz długośc krawędzi tego graniastosłupa.

l=90 cm
a-krawędź podstawy
b-krawędź boczna
b=2a

mamy: 6 krawędzi podstawy
3 krawędzie boczne

l=6a+3b
l=6a+3*2a
l=6a+6a
l=12a
12a=90
a=7,5 cm
b=15 cm