Odpowiedzi

  • HD2D
  • Początkujący
2009-11-02T18:35:35+01:00
Sparta nigdy nie posiadała spisanych praw. Spartanie przekazywali swój system z pokolenia na pokolenie razem z bardzo szczególnymi obyczajami.

Od spartan moglibyśmy się nauczyć przede wszystkim patriotyzmu z racji takiej że spartanie kochali ją mimo wszystko nawet jeżeli mieli za to zapłacić ceną życia.
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:38:24+01:00
Dobre strony:
- społeczeństwo było doskonale zorganizowane
- wychowanie spartańskie umożliwiało dążenie do silnego państwa
- w Sparcie nikt nie narzekał

złe strony:
- dzieci były pozbawione dzieciństwa
- ludzie chorzy nie mieli szans na przeżycie
- ciężkie warunki źle wpływały na dzieci
- metody hartowania były zbyt surowe
- uważano, że chorzy zabierają jedzenie zdrowym, więc ich zabijano

Od Spartan moglibyśmy nauczyć się stanowczości, surowości, nienarzekania i umiaru w potrzebach codziennych.
24 4 24