Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:25:56+02:00
1 . Półwysep Arabski, położony między Afryką, Azją i Europą .

2 . Zajmowali sie głównie pasterstwem i handlem .

3 . W wieku 40 lat we snie ujawnił mu się archanioł Gabriel i nakazał mu wprowadzić wśród arabów wairę w jednego, prawdziwego Boga - Allacha .Ogłosił się prorokiemi zaczął opowszechniać zasady nowej religii monoteistycznej , którą nazwano islamem .

4 . wyznawców islamu nazywa się muzułmanami lub mahometanami .
Każdy wyznawca Allacha musiał stosować się do przepisów które spisano w świętej księdze - Koranie .
Do najważniejszych powinności muzułmanina należało pięc filarów islamu, czyli : wyznanie wiary , regularna modlitwa pięc razy dziennie , jałmużna , post oraz pielgrzymka do Mekki .
Pozostałe obowiązki określało prawo islamu zwane szariatem .
Za nieprzestrzeganie zasad groziły surowe kary .

5 . a nie arabskiego ? ...

6 .
- została założona akademia - Dom Mądrości .
- tłumaczono antyczne dzieła na język arabski .
- zbudowano obserwatorium astronomiczne oraz bibliotekę .
- powstały romanse, utwory poetyckie oraz zbiory baśni .
- przejęli cyfry arabskie i upowrzechnili je nad Morzem Sródziemnym .
- rozwinęła sie kultura miniatur.
- budowano wspaniałe pałace , meczety i domy.
3 4 3
2010-04-07T16:37:33+02:00
1. Arabia lezy w zachodniej Azji
2.Zajęcia Arabów:
-Handel
-Rzemiosło
-Rybołówstwo
-Pasterstwo
-Kradzieże
3.działalnośc Machometa
-mówił że jest jeden bóg Allah
-Koran(chyba)
4.Islam i jego zasady
-Wyznanie wiary
-modlitwa(5 razy na dzień)
-jałmużna
-post
-pielgrzymka do Mekki(przynajmiej 1 raz w życiu)
5.Nie czaje polecenia :/
6.Osiągnięcia Arabów
-Cyfry arabskie
-biblioteka
Dom mądrości
-obserwatorium astronomiczne
-arabeski
gra w szachy
-tkaniny jedwabne
2 1 2