Odpowiedzi

2010-04-08T17:54:55+02:00
GADY:
charakteryzują się suchą skórą, są stałocieplne, jajorodne
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T17:57:39+02:00
Płazy:

zwierzęta ziemno-wodne.większość życia spędzają w wodzie.Występują na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy.Przedstawiciele: żaba,ropucha,salamandra plamista.

gady:

zwierzęta lądowe.niektóre mają zdolność do zmiany koloru skóry.wytwarzaja błony płodowe-są zdolne do rozmnażania. najmniejszym z gadów jest gekon,największym krokodyl.
przedstawiciele: np. żółw,zaskroniec.

ssaki:

młode po urodzeniu są karmione mlekiem matki,są przystosowane do życia w różnych środowiskach(w wodzie słonej,słodkiek, na ziemi,pod ziemią) Największy ssak- płetwal błękitny, najmniejszy ssak lądowy-ryjówka etruska.

owady(stawonogi):

większość ma zdolność latania,zamieszkują wszystkie środowiska,oddychają tchawkami,są rozdzielnopłciowe.
2 5 2
2010-04-08T17:58:53+02:00
Płazy- oddychają tlenem atmosferycznym przez płuca, w wodzie oddychają przez skóę. Mają wilgotną skórę. 2 pary kończyn. Ich rozwój jest w wodzie.
Gady- żyją na lądzie. Mają suchą porowatą skórę. Oddychają płucami za pomocą workowatych płuc. mają 2 pary kończyn.
Ssaki- maja suchą skóę. żyją na lądzie. Ich ciało zazwyczaj pokryte sierśćią oddychaja tlenem atmosferycznym.
owady mają 2 pary skrzydeł. oddychają tlenem atmosferycznym. najliczniejsza grupa zwierząt. mają suchą skórę.
2 4 2