Odpowiedzi

2010-04-07T16:19:15+02:00
A) 2(3-2x)-3 < 3(x-1)-1
6-4x-3<3x-3-1
-4x-3x<-3-1-6+3
-7x<-7

b) 2,4(x-1)-4,5 < 3(0,5-0,6x)
2,4x-2,4-4,5<1,5-1,8x
2,4x+1,8x<1,5+2,4+4,5
4,2x<8,4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:24:58+02:00
A)2(3-2x)-3 < 3(x-1)-1
6-4x-3<3x-3-1
3-4x<3x-4/-3
-4x<3x-7/-3x
-7x<-7/:(-7)
x<7

b)2,4(x-1)-4,5 < 3(0,5-0,6x)
2,4x-2,4-4,5<1,5-1,8x
2,4x-6,9<1,5-1,8x/*10
24x-69<15-18x/+18x
42x-69<15/+69
42x<84/:42
x<2