Odpowiedzi

2010-04-07T16:19:45+02:00
Rośliny motylkowe są jako nawóz ponieważ pozwalają utrzymać pozytywny bilans azotu w glebie.

Mi się przynajmniej tak wydaje ;d
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:29:44+02:00
Rośliny motylkowe są używane jako zielony nawóz, gdy pozwalają utrzymać pozytywny bilans azotu występującego w glebie. Wzrost roślin, które wzrastają na miejscu roślin motylkowych jest wprost proporcjonalny do ilości azotu jaki został zgromadzony w glebie. Rośliny motylkowe współżyją, bowiem Np. z bakteriami Rhizobium, które pobierają i wykorzystują azot z powietrza glebowego. Taki azot staje się wtedy dostępny dla roślin.


Liczę na najj ;DD
7 4 7
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T17:13:47+02:00
Bakterie żyjące w glebie dostają się przez włośniki do korzenia rosliny motylkowej.Tam intensywnie sie dzielą powodując powstawanie guzkowatych narosli zwanych brodawkami.Rośliny które mają w korzeniach bakterie potrafią wiązać azot z powietrza.Bakterie w zamian za to otrzymują od rośliny substancje organiczne.Jest to przykład symbiozy między organizmami.