*******UWAGA********
ZADANIE Z MATY !
ABY UPIEC CIASTO ,NALEŻY NAJPIERW ZMIESZAĆ SKŁADNIKI:MĄKE,TŁUSZCZ I CUKIER W STOSUNKU 10:5:4. ILE TRZEBA WZIĄĆ KAŻDEGO SKŁADNIKA,JEŚLI BIERZEMY 1\2 KG MĄKI NA TO CIASTO?
MA WYJŚĆ:25 DAG TŁUSZCZU ,20 DAG CUKRU!
ZNAM TYLKO ODPOWIEZ ZA PRAWIDŁOWE ROZWIĄZANIE 12PNK!!
PLISS:d

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T16:17:52+02:00
1/2 kg = 50 dkg
50 : 10 = 5 dkg - jednostka
5dkg * 5 = 25 dkg - tłuszcz
5dkg * 4 = 20 dkg - cukier

mąka to 50 dag.
tłuszcz 25 dag
cukier 20 dag

10 = 1/2 kg.= 0.50 kg
10:5 ----- 0.50: 0.25
10:4 ------ 0.50: 0.20

no nieiwem ale myśle że pomogłam!?
1 5 1
2010-04-07T16:22:17+02:00
100%=1/2=50dkg
-tłuszcz:
1/2*5=2,5
czyli 25dkg
-cukier:
1/2*4=2
czyli 20dkg
;)
1 3 1