Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:16:59+01:00
2009-11-02T18:19:51+01:00
Ciało pierwotniaków składa się z cytoplazmy i umieszczonego w niej jadra ( u orzęsków z dwóch jąder). Pokryte jest błoną plazmatyczną lub rzadziej sztywna pellikulą, a u form zbliżonych do roślinnych – ścianą pektynową lub celulozową. Kształt ciała może być zmienny, określany właściwościami błony komórkowej lub tez struktury wewnętrznej organizmu; często zależny jest od zmian środowiska, w którym dany
pierwotniak przebywa. Wiele pierwotniaków buduje też pancerzyki o różnej strukturze.
2009-11-02T18:21:35+01:00