Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T16:24:21+02:00
2kg x 5% = 0,1kg - masa substancji
2kg - 0,1 = 1,9 - woda w pierwszym roztworze
2% = (0,1 / X) x 100%
2% = 10 / X 2X = 10 X = 5kg - masa roztworu
2 5 - 0,1 = 4,9 - masa wody w 2 roztworze 4,9 - 1,9 = 3kg - tyle wody trzeba dolac
2010-04-07T16:25:08+02:00
2kg x 5% = 0,1kg - masa substancji 2kg - 0,1 = 1,9 - woda w pierwszym roztworze 2% = (0,1 / X) x 100% 2% = 10 / X 2X = 10 X = 5kg - masa roztworu 2 5 - 0,1 = 4,9 - masa wody w 2 roztworze 4,9 - 1,9 = 3kg - tyle wody trzeba dolac