Odpowiedzi

2010-04-07T16:41:36+02:00
A - długość najkrótszego boku
b - długość średniego boku
c - długość najdłuższego boku

b = 1,2 a
b = (5/9)*c
a+b+c = 72,8 cm

zatem:

a = (5/6)*b
c = (9/5)*b

a+b+c = (5/6)*b + b + (9/5)*b = (109/30)*b = 72,8 cm. Tak więc:
b = 72,8 / (109/30) = 20 + 4/109 cm
c = (9/5)*b = 36 + 36/545 cm
a = (5/6)*b = 16 + 76/109 cm TAk myśle XD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:42:18+02:00

x - najkrótszy | 24 cm
120%x - średni | 120/100 * 24 = 28,8cm
5/6x - najdłuższy bok |5/6 * 24 = 20 cm

x + 120%x+5/6x = 72,8
22/10x + 5/6 x = 72,8
132/60x + 50/60x= 72,8
182/60x=72,8
182/60x=728/10 /*60
182x=4368 /:182
x=24cm


2 2 2