Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:29:42+02:00
1)P=128cm²
P=a²
a=√P
a=√128=8√2

d- przekątna kwadratu
d=a√2
d=8√2*√2=8*2=16

Odp Przekątna mierzy 16 cm.

2) P=150cm²
P=1/2*a*h
a=h bo jest to trójkąt prostokątny
P=1/2a²
a²=2P
a=√2P
a=√2*150=√300=10√3

Odp: Przyprostokątne mają 10√3 cm długości.
2010-04-07T16:42:23+02:00
1)P=128cm2
pierwiastek z 128cm2=8 pierwiastków z 2
przekątna= 8 pierwiastków z 2 * pierwiastek z 2=8*2=16cm

2)P=ah/2
przekształcasz wzór z czego wychodzi ( a i h mają te same wartości, a=h)
2P=ah czyli: 2P=a (kwadrat)
2*150cm(kwadratowych)=a (kwadrat)
300cm(kwadratowych)=a (kwadrat)
a= pierwiastek z 300 cm
a=10 pierwiastków z 3

troche chaotycznie, ale myślę, że poprawnie;]