Daje naj...
na koncie oprocetowanym 9% w stosunku rocznym ulokowano 500zł,a na konto oprocentowanym 12%w stosunku rocznym wplacono 480zł.na ktorym koncie znajdzie sie wiecej pieniedzy po jednym roku,a na ktorym po dwoch latach?

pomoc:po roku 1,12*k zł po dwóch 1,12*1,12*k zł

2

Odpowiedzi

2010-04-07T16:35:39+02:00
I 500+9%=545zł
545+9%=594,05zł
II 480+12%=537,6zł
537,6zł+12%=602,11 zł

Odp. Po jednym roku znajdzie się więcej pieniędzy na koncie nr I, po dwóch latach na koncie nr II będzie więcej pieniędzy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:40:13+02:00
9% * 500zł = 9/100 * 500= 45zł
po roku: 500zł + 45zł= 545zł
po dwóch latach:
545zł * 9/100 = 49,05
545+49,05= 594,05zł

12%*480zł = 12/100 * 480= 57,60zł
po roku: 57,60zł +480= 537,60zł
po dwóch latach: 12/100*537.60=64,51zł
64,51+537,60=602,11zł