Mam jutro test kompetencji i chciałbym aby ktoś mi napisał co musi być w ogloszeniu, zaproszeniu , liście ,opowieści ,legędzie , micie , powieści (historycznej,przyrodniczej) .

Sposoby jak moglbym sie skoncentrować.

I innych rzeczy potrzebnych np.łańcuchy pokarmowe

daje dużo punktów bardzo

piszcie

ale to jest ze wszystkiego prosze napiszcie a do 20 ocenie najlepsze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:39:30+02:00
Ogłoszenie- kto ogłasza, co ogłasza, kiedy, gdzie, po co ,

zaproszenie- kto zaprasza, kogo, gdzie, kiedy, po co, na co, podpis


list- data, miejscowość, nagłówek, wstęp , rozwinięcie, zakończenie.podpis

opowieść- wstęp,rozwinięcie, zakończenie.

legenda- raczej się legend nie pisze

powieść- wstęp, rozwinięcie, zakończenie.
historyczna : ważne daty z histori, jęcia
przyrodnicza- elementy przyrody, opisy rośli i środowiska.

Koncentracja :

*postaraj się wyeliminować wszystkie rozpraszające cię czynniki, tzn. bodźce oddziałujące na wzrok, słuch, powonienie itp.; zasada jest prosta: albo się uczysz i wszystkie inne zadania odkładasz na później, albo się relaksujesz i wtedy nawet na ułamek sekundy nie myślisz o nauce

* wszelkiego rodzaju głośne dźwięki dochodzące z zewnątrz lub występujące w pomieszczeniu, w którym się uczysz - poradzisz sobie z nimi zamykając okno, idąc do czytelni, wkładając do uszu stopery

* jeżeli rozprasza cię widok za oknem to usiądź tak abyś patrzył np. na ścianę; poza tym usuń sprzed wzroku (z biurka) wszystkie rozpraszające twoją uwagę przedmioty, np. pilota do TV, komórkę

* postaraj się też porządnie najeść, żeby apetyczne zapachy nie przyciągały cię co chwilę do kuchni na małe co nie co;

Łańcuchy pokarmowe

najpierw jest

roślina--> konsument 1 ST.--> KONsument 2 st. --> bakterie (reducenci)

Zamiane na wieki sobie poćwicz, bo to zawsze jest i jakieś zadania matematyczne np ze skali.

Też mam jutro ten sprawdzian.. Najważniejsze żeby się dobrze skupić. Sprawdź kilka razy czy dobrze napisałeś.Potem odpocznij, pomyśl o czymś innym i potem sprawdź znowu a może coś ci jeszcze przypomni. :)
6 3 6
2010-04-07T16:40:34+02:00
Zaproszenie:
kto zaprasza, kogo, gdzie, kiedy o której ;)
reguła tak jakby pięć palców;) tzn. że pięc reguł musi być:)

ogłoszenie:
kto ogłasza, co ogłasza, kontakt

list:
data, miejscowość, adresat, nadawca

opwieść:
ednowątkowa fabuła, chronologiczny układ wydarzeń, luźna budowa z epizodami, motywami opisowymi,refleksjami

legenda:
przekazywana z ust do ust, związana z życiem świętych i męczenników, zawiera zdarzenia historyczne, o rycerzach, królach itp. , wątki ludowe.

mit:
historia Bogów, historia stworzenia świata i człowieka.

łancuchy pokarmowe:

roślina > roślinożerca > drapieżca
np. zboże > kura > lis



6 3 6