Z podanego wzoru wyznacz wskazane niewiadome. Załóż, że wszystkie pozostałe niewiadome występujące we wzorze są liczbami dodatnimi.
a) P = a(do potęgi 2) [wyznacz a]
b)P = (pi)r(do potęgi 2) [wyznacz r]
c)
T1 T2
--- = --- [wyznacz v2]
v1 v2


,,---'' to kreski ułamkowe

2

Odpowiedzi

2010-04-07T16:37:30+02:00
A) a= pierwiastek z P
b) r= pierwiastek z P/pi
c) v2= T2*v1/T1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:43:47+02:00
P=a²
a=√P

P=πr²/:π
r²=P/π
r=√P/π

T1 T2
--- = -----
v1 v2

T1 *v2=T2*v1/: T1
v2=T2*v1/T1