(ZAD 4.1 STR 121 i ZAD 4.2STR.121 Z PODRĘCZNIKA "z pitagorasem przez gimnazjum" klasa 1 gim) PROSZĘ O OBLICZENIA !!!
zad4.1/121
Rozwiąż nierówności :
e)10x+8 ≥ 6x+16
f)6-2x ≤ 5x-8
g)3x-3+2x ≥ -4+2x
h)5+15 ≤ 30-2
zad4.2/121
b)x-4-3(x-10) ≤ x+6
c)6x-2(x+1) <12
d)3(x-2)+4(x-2)>8
e)2(x+2)+(2x-3) ≤ x-10
f) x(x-3)-(x²-2x-5) ≥ 2x+4

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:54:20+02:00
E)
10x+8 ≥ 6x+16
10x-6x≥16-8
4x≥8
x≥2

f)
6-2x ≤ 5x-8
-2x-5x≤-8-6
-7x≤-14
x≥2

g)
3x-3+2x ≥ -4+2x
3x+2x-2x≥-4+3
3x≥-1
x≥-⅓

h)
5+15 ≤ 30-2
20≤28
brak niewiadomej

zad4.2/121
b)
x-4-3(x-10) ≤ x+6
x-4-3x+30≤x+6
x-3x-x≤6+4-30
-3x≤-20
x≥6⅔

c)
6x-2(x+1) <12
6x-2x-2<12
6x-2x<12+2
4x<14
x<3,5

d)
3(x-2)+4(x-2)>8
3x-6+4x-8>8
3x+4x>8+6+8
7x>22
x>3¹/₇

e)
2(x+2)+(2x-3) ≤ x-10
2x+4+2x-3≤x-10
2x+2x-x≤-10-4+3
3x≤-11
x≤-3⅔

f)
x(x-3)-(x²-2x-5) ≥ 2x+4
x²-3x-x²+2x+5≥2x+4
x²-x²-3x+2x-2x≥ 4-5
-3x≥-1
x≤⅓
4 4 4
2010-04-07T17:01:56+02:00
Rozwiąż nierówności:
e) 10x +8≥6x+16
10x-6x≥-8+16
4x≥8/:4
x≥2

f)6 -2x≤-8+16
-2x-5x≤-6-8
-7x≤-14/:-7
x≥2

g)3x-3+2x≥-4+2x
3x+2x-2x≥3-4
3x≥-1/:3
x≥ -1/3 - ułamek zwykły

h) coś pomieszałes

zad4.2/121
b)x-4-3(x-10)≤x+6
x-4-3x+30≤x+6
x-3x-x≤4-30+6
-3x≤-20/:-3
x≥20/3 - ułamek zwykły

c)6x-2(x+1) <12
6x-2x-2<12
6x-2x<2+12
4x<14/:4
x<3,5

d)3(x-2)+4(x-2)>8
3x-6+4x-8>8
3x+4x>6+8+8
7x>22/:7
x>22/7 - ułamek zwykły

e) 2(x+2)+(2x-3) ≤ x-10
2x+4+2x-3≤x-10
2x+2x-x≤-4+3-10
3x≤-11/:3
x≤-11/3-ułamek zwykły
f)nie umiem przykro mi;)