Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:43:40+02:00
To więc rośliny pobierają dwutlenek węgla (CO2), a oddają tlen.
Dwutlenek węgla to gaz cieplarniany. Również ich szczątki tworzą ekologiczny nawóz z którego powstają nowe rośliny.
1 5 1
2010-04-07T16:44:20+02:00
Rośliny wchłaniają dwutlenek węgla(CO2).
To sprawia że w powietrzu jest go mniej i w mniejszym stopniu przyczynia się do powiększenia dzióry ozonowej.
2010-04-07T16:44:36+02:00

Efekt cieplarniany
jest naturalnym procesem zachodzącym w przyrodzie, który wpływa na temperaturę powierzchni ziemi i atmosfery. Wynika on z tego, że w skład chemiczny atmosfery wchodzą gazy takie jak dwutlenek węgla, para wodna i metan, które są zdolne do absorpcji promieniowania cieplnego emitowanego z powierzchni Ziemi.
Bez efektu cieplarnianego życie na naszej planecie było by praktycznie niemożliwe, ponieważ średnia temperatura Ziemi wynosiła by -18oC a nie jak obecnie 15oC.


To właśnie rośliny wchłaniają dwutlenek węgla i dają nam tlen. Wiec efekt cieplarniany przy tak duzej ilosci zieleni jest malo prawdopodobny