Odpowiedzi

2010-04-07T16:51:16+02:00
Dziadek i babcia mają razem 150 lat.Babcia będzie za 5 lat w takim wieku,w jakim był dziadek 5 lat temu.Ile lat ma teraz babcia ?

x- dziadek
y - babcia
x + y =150
x - 5 = y + 5 => x = y + 10
y + 10 + y = 150
2y = 140 => y = 70 (babcia)
x + 70 = 150
x = 80 (dziadek)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:51:25+02:00
X - wiek babci
10+x - wiek dziadka

10+x+x=150
x+x=150-10
2x=140/:2
x=70
Odp:Babcia ma teraz 70 lat
15 4 15