Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:30:46+01:00
1,3dm=13cm - jeden bok

13*2=26cm

36cm-26cm=10cm-podstawa

P=1/2*a*h
P=1/2*10*12=1/2*120=60cm²
2009-11-02T18:31:39+01:00
No to znasz wzor na obwod trojkata Obw= a+2b
b masz podane =1,3 dm=13cm
czyli z tego rownania obliczasz a czyli podstawe tego trojkata
36= a + 2*13 = a+ 26
a= 36- 26 = 10

a pole obliczasz z P=1/2 *a *h = 0,5 * 10 * 12 = 60 cm kwadratowych
mam nadzieje ze pomoglem ;]
2009-11-02T18:34:07+01:00
Długość podstawy trójkąta=36- (2*13)= 36-26=10cm
pole trójkąta= 1/2 * 12*10= 60cm kwadratowych.