Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T16:58:23+02:00
1. Akcja utworu dzieje się w czasach wcześniejszych niż żyje autor tej powieści
2. Występują wydarzenia historyczne:
- bitwa pod Grunwaldem
- śmierć królowej Jadwigi
3. występują postacie historyczne:
- Zawisza Czarny
- Władysław Jagiełło
- Ulrich von Jungingen
- królowa Jadwiga
- Kuno Lichtenstein
4. pojawiają się miejsca historyczne:
- pola pod Grunwaldem
- Szczytno
- Kraków
- Żmudź
3. Pisarz oddaje koloryt epoki:
a) stosowanie stylizacji językowej i archaizmów
b) opisy zwyczajów, przedmiotów, ubiorów
4. Powieść historyczna łączy prawdę z fikcją literacką.


2010-04-07T17:01:44+02:00
Krzyzacy to powiesc historyczna. co to znaczy? po pierwsze; dotyczy czasow wczesniejszych niz te w ktorych zostala napisana. sienkiewicz zyl w 2 popowie 19 wieku. akcja rozgrywa sie na przelomie 14/15w. a wiec 500 lat wczesniej.autor powiesci siegnol w glab dziejow,w glab historii.po drugie; sienkiewicz opowiada o wydarzeniach historycznych9prawdziwych0 ale wzbogaca je o fikcje literacka.bez fikcji nie powstalaby powiesc lecz praca naukowa. natomiast powiesc historyczna musi byc oparta na rzetelnej wiedzy ktora autor czerpie z dokumentow kronik,pamietnikow,opracowan historycznych. po tzrecie; autor powiesci historycznej narzuca nam emocjonalny stosunek do historii poniewz interpretuje czyli przedstawia w sposob subiektywny wedlog wlasnego osadu.