Odpowiedzi

2010-04-07T17:03:24+02:00
M-mama
merek=m-4
dziadek=30+m
(m-4)+(30+m)+m=120
2m=94 /:2
m=47
dziadek:30+47=77
marek:47-4=43
odp:mama ma 47 lat,marek ma 43 lata a dziadek 77 lat.
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:10:13+02:00
X-wiek mamy
x/4-wiek Marka
30+x-wiek dziadka

x+x/4+30+x=120/*4
4x+x+120+4x=480
9x+120=480/-120
9x=360/:9
x=40

40- wiek mamy (wzieło się to jak podstawiłam x=40 to górnych danych):)
/-to jest kreska ułamkowa:)
70-wiek dziadka
10-wiek Marka
5 4 5