Na początku sezonu papryka czerwona i zielona kosztowały tyle samo. po pewnym czasie cena papryki czerwonej wzrosła o 15%, a zielonej o 9%. O ile procent więcej zapłaci pani Kowalska przy zakupie 2kg papryki zielonej i 1 kg czerwonej ?

2

Odpowiedzi

2010-04-07T17:07:54+02:00
Papryczka zielona = 15% + 15% = 30% bo 2 kg
papryczka czerwona = 9% bo 1 kg
Pytanie jest o ile więcej, więc trzeba 30% - 15% = 15% => tyle więcej zapłaciła.

Pozdro:D
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:14:14+02:00
O 33%
:)
ROZWIĄZANIE:
czerwona:
1x -> 100%
100% i jeszcze 15% = 115%
115%/100%=1,15x
zielona:
1x -> 100%
100% i jeszcze 9% = 109%
109%/100% = 1,09x
1,15x+1,09x = 3,33x
a tak normalnie, bez podwyżki zapłaciłaby 3x (1x+1x+1x = 3x)
3,33x - 3x = 0,33x
0,33x -> 33%
proste??:)
proszę o dobre wynagrodzenie:)
pozdrawiam:)