Odpowiedzi

2009-11-02T18:33:01+01:00
Przyjmijmy ze liczba A rowna jest 100 zł
skoro maleje o 10% to maleje o 90 zł które stanowią nowe 100%. z tej kwoty znów rośnie nam liczba o 10 %. 10% z 90 to 9. Akcje kosztują teraz 99zł

algebraicznie - akcje warte są 99% początkowej ceny, czyli ich koszt zmalał o 1 %
2009-11-02T18:33:42+01:00
A-cena akcji
90%a=0,9a-cena po obniżce
0,9a×10%=0,09a-cena obecna
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T22:48:54+01:00
Akurat mam podobny dział na matmie :D można się złapać, że niby cena bedzie taka sama, ale nieeee... :D

Rozwiązanie:
z-cena akcji
90%*z= 0,9*z - cena po I zmianie
0,9z * 10%= 0,09*z - cena po II zmianie

Pewnie póżniej bedzie 10 zmian :D
Pozdrawiam :)
1 4 1