Funkcja liniowa jest określona wzorem f(x) = (2m +1)x-1. Dla jakich wartości parametru m:
a) funkcja f jest malejąca
b) wykres funkcji f nachylony do osi OX pod kątem 45stopni
c) funkcja przyjmuje wartości dodatnie tylko dla argumentów x>2?

2

Odpowiedzi

2010-04-07T17:19:11+02:00
A)2m+1<0
m<-0,5 funkcja jest malejąca
b)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:46:52+02:00
F(x) = (2m +1)x-1
a=2m+1, b=-1
a) funkcja f jest malejąca
a<0
2m+1<0
2m<-1|:2
m<-½
m∈ (-∞,-½)
b) wykres funkcji f nachylony do osi OX pod kątem 45°
a=tg45°
2m+1=tg45°
2m+1=1
2m=0
m=0
c) funkcja przyjmuje wartości dodatnie tylko dla argumentów x>2
f(x)>0

1 5 1