Podaj znaczenie związków frazeologicznych.

walczyć z wiatrem -
mieć duszę na ramieniu -
wypić kielich goryczy -
dzika bestia -
typ spod ciemnej gwiazdy -
obraza majestatu -
mówić jak ślepy o kolorach -
spuścić ogon -
dać komu wolną rękę -
chudy jak szpada -
czuć się jak w domu -
każdy medal ma dwie strony -

3

Odpowiedzi

2009-11-02T18:37:52+01:00
Walczyć z wiatrem - walczyć z czymś, z czym nie ma się szans
1 1 1
2009-11-02T18:41:55+01:00
Walczyć z wiatrem -walczyc z czymś, z czym się nie wygra
mieć duszę na ramieniu -
wypić kielich goryczy -zaznac wielu nieszczęśc
dzika bestia -coś szalonego
typ spod ciemnej gwiazdy -ktoś kto za dużo marzy i ma dużą wyobraźnię
obraza majestatu -powiedzenie o kimś czegoś niemiłego
mówić jak ślepy o kolorach -
spuścić ogon -wystraszyc się, poddac
dać komu wolną
rękę -zaufac komuś we wszystkim co będzie chciał zrobic, nie ingerowac w daną sprawę
chudy jak szpada -bardzo szczupły,aż za bardzo
czuć się jak w domu -czuc się miło i bez ograniczeń,nie wstydzic się
każdy medal ma dwie strony - każda sytuacja ma dwie strony,można na nią popatrzec z dwóch perspektyw
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:53:28+01:00
1. To jak walczyć samym ze sobą, zmagać się z czymś ciężkim. Coś nie do osiągnięcia.
2.Być pomocnym dla każdego kto o to prosi, dostać za to nagrodę która nie jest dla ciebie ważna jak dobro tych ludzi.
3.Zawieść się na przyjaciółce komuś ci bliskiemu.
4.Ktoś kto jest nieokrzesany i rozgarnięty.
5.Osoba która nie cieszy się życiem jest inna niż wszystkie. Nieszczęśliwa ale jedyna w swoim rodzaju.
6.Coś co przynosi szczęście i daje zadowolenie biednym.
7.Nie rozumieć czegoś i klepać jęzorem.
8.Wstyd i szybka ucieczka.
9.Ktoś ma prawo wyboru. Albo to albo to.
10.Ktoś bardzo chudy.
11.Wyjechać z prawdziwego domu do innego miejsca ale czuć sie w nim jak we własnym.
12.Osoba która udaje kogoś innego.