Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:23:31+02:00
Lustro zmieści się w drzwiach, jeśli długość jego boku(2,2m) będzie krótsza od przekątnej drzwi.

Przekątną drzwi policzymy z Tw. Pitagorasa:
jest równa a= pierw z (2² + 1²)=pierw z 5 ≈ 2,24

A więc zmieści się :)
2010-04-07T17:25:37+02:00
Lustro:
a= 2.2 m
b= 2.2 m

drzwi:
a= 1m
b= 2m

przekatna drzwi: √ 5 = 2.23
a wysokosc lustra 2,2 m

odp. przez te drzwi bd mozna przeniesc te lustro.