C) x-9/4 - 2(3x-1) ≥ 0
d) 3x-1/2 - 2x+1/2 ≤ x+1/10
e) 2x- x-1/4 < 3x-1/2 + x
f) 2x+1/4-x ≥ 1-x /2

Chciałam powiedzieć, że ukośnik zastępuje kreskę ułamkową.
Z góry dzięki ;-*
Jeszcze dodaje, że jakby ktoś miał książke to Matematyka z plusem str. 193 zad. 12

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:34:39+02:00
C) x - 9/4 - 6x + 2 >_ 0
x - 6x >_ 2 i 1/2 - 2
5x >_ 1/2
x >_ 0,1

d) 3x - 2x - x _< 1/10 + 1/2 - 1/2
0 _< 1/10 + 5/10 - 5/10
o _< 1/10

e) 2x - x - 3x - x < 1/4 - 1/2
3x < 1/4 - 1/2
3x < 3/4
x < 0,25

f) 4x - 2x + x >_ 2 - 1/2
3x >_ 1 i 1/2
x >_ 0,5


--->Proszę o rewanż http://zadane.pl/zadanie/789761
Pzdr:)
3 1 3
2010-04-07T17:46:53+02:00
C) x-9/4-2(3x-1)/3>0 *12
3*x-9-4*2(3x-1)>12*0
3x-9-4*(6x-2)>0
3x-9-24x-8>0
3x-24x.0+9+8
-21x>17
21x<17 :21
x=-19/21
d).............*10
5*(3x-1)-2*(2x+1)<x+1
15x-5-4x+2<x+1
15x-4x-x<1+5-2
12x<4 :12
x<0,8
e).............. *4
8x-x-1<2(3x-1)+4x
8x-x-1,<6x-2+4x
-3x<-1
3x>-1
x>1
f)................*4
2x+1>2(1-x)
2x+1>2-2x
2x+2x>2-1
4x>1 :4
x=1/4
3 5 3