Połącz podane typy klimatu z odpowiadającymi im formacjami roślinnymi.

1. Równikowy wilgotny. Wysokie, całoroczne opady atmosferyczne, temperatura cały rok powyżej 20⁰C.
2.Podzwrotnikowy (śródziemnomorski). Gorące lata, łagodne, wilgotne zimy.
3.Umiarkowany chłodny. Mroźne zimy, gorące lata, niska suma opadów rocznych.
4. Podrównikowy. Pora deszczowa i sucha, temperatura cały rok ok. >20⁰C
5.Umiarkowany ciepły morski i przejściowy. Łagodna zima, opady całoroczne.
6. Subpolarny. Bardzo długa zima, brak lata, niewielkie opady.
7.Zwrotnikowy skrajnie suchy. Wysokie dobowe amplitudy temperatury, opady epizodyczne.
8.Umiarkowany ciepły kontynentalny. Lata gorące, zimy mroźne, małe opady.

a)Tundra
b)Step
c)Pustynie i półpustynie
d)Las liściasty
e)Las równikowy
f)Makia (roślinność śródziemnomorska)
g)Sawanna
h)Tajga

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:30:20+02:00
1.e
2. f
3.h
4.g
5.b
6.a
7. c
8. d

nie jestem pewana mogłam sie gdzieś pomylić. Popacz jeszcze
4 4 4
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T17:31:00+02:00
Pozdrawiam wklęję Ci cos do tematu ...




Przepraszam za słaba widoczność obrazu ....

ROZWIĄZANIE ZAdania !!
1.e
2. f
3.h
4.g
5.b
6.a
7. c
8. d
4 4 4