Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:33:33+02:00
Rozwiązanie w załączniku ;)
30 4 30
2010-04-07T17:36:02+02:00
Zad1.Rozwiąż nierówność i przedstaw rozwiązanie na osi liczbowej.
a)4x-2<6
4x < 6 + 2
4x < 8//: 4
x < 2
b)1/5x>5-4/5x
1/5x + 4/5x > 5
x > 5
c)25>x+10
x > 10 - 25
x > -15
d)-2x-4>-5+5
-2x > -5 + 5 + 4
-2x > 4//: 2
x < 2
e)4(1/2x-3/4)<0
2x - 3 < 0
2x < 0 + 3
2x < 3//: 2
x < 1,5
f)3-2(x-5)>4(2x+1)-1
3 - 2x + 10 > 8x + 4 - 1
-2x - 8x > -3 - 10 + 4 - 1
-10x > -10//: -10
x < 1
g)3(4x-1)+2)5x+1)<10
12x - 3 + 10x + 2 < 10
12x + 10x < 3 - 2 + 10
22x < 11//: 22
x = 0,5
10 3 10