Mam ogrąmną prośbe potrzebuje tego pilnie !
Jutro pisze test na koniec podstawówki i musze sobie przypomnieć pare rzeczy ....!
Chcem abyście napisali mi kiedy , w jakim roku sie zaczeła i skonczyła prehistoria,średniowiecze,starożytność,nowożytność,współczesność ....:*


Błagam nam najwięcej plisss <3
Czekam na szybka i ciekawa odpowiedz :)))

3

Odpowiedzi

2010-04-07T17:30:26+02:00
Prehistoria do ok.3500 r.pne do 4000r.p.n.e.
starożytność- 4000R.P.N.E. DO 466R.
ŚREDNIOWIECZE-476r. do 1492r.
NOWOZYTNOŚĆ- 1492r. do 1914r.
WSPÓŁCZESNOŚĆ - 1914r. i trwa
;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:35:36+02:00
Prehistoria-dzieje człowieka przed pojawieniem się pisma



starożytność- obejmuje czasy od ok.3500r p.n.e do roku 476r, w którym upadło na Zachodzie Cesarstwo Rzymskie


Średniowiecze- czasy od roku 476 do XV w. w którym jedni historycy za wydarzenie kończące epokę uważają odkrycie Ameryki przez Krzysztofa Kolumba w roku 1492 inni upadek Konstantynopola w 1453r a pozostali rok 1450 kiedy wynaleziono ruchomą czcionkę drukarską.


nowożytność- obejmująca czasy od końca średniowiecza do 1918r czyli do zakończenia I wojny światowej


historia najnowsza od zakończenia nowożytności do dziś


Życzę powodzenia
Pozdrawiam a to zadanie nie jest z neta tylko z mojej książki od historii
2010-04-07T17:43:20+02:00
Prehistoria jest badana na podstawie materiału źródłowego niepisanego, a historia - pisanego.
Składa się z trzech epok :

a) epoka kamienna, w której "podstawą życia" był kamień;

b) epoka brązu

c) epoka żelaza

- Epoka kamienna dzieli się na trzy okresy:

a) paleolit (epoka kamienia łupanego), czyli wczesna epoka kamienna;

b) mezolit - średnia epoka kamienna;

c) neolit (epoka kamienia gładzonego) - późna epoka kamienna;


Obejmuje czasy od około 3500 lat p.n.e do roku 476, czyli upadku cesarstwa
zachodniorzymskiego.

Starożytność - Obejmuje czasy od około 3500 lat p.n.e do roku 476, czyli upadku cesarstwa zachodniorzymskiego

Średniowiecze - od ok. 476 r.(W Polsce 966 r. - chrzest Mieszka I) do ok. 1492 r lub 1453


Nowożytność - epoka w historii Europy obejmująca okres od końca średniowiecza (najczęściej uznaje się rok 1453 lub 1492)
Za daty końcowe przyjmuje się najczęściej: 1789 (rewolucja francuska), 1815 (kongres wiedeński) lub 1848 (Wiosna Ludów).
W Polsce przyjęło się liczyć do trzeciego rozbioru Rzeczypospolitej w 1795 r.

Współczesność - od końca nowożytności do teraz ;)