Co oznacza że wielki czwartek na charakter inauguracji?
jak mam to rozumiec
Wielki Czwartek ma charakter inauguracji Triduum Paschalnego.
tak własnymi słowami powiedzcie o co chodzi bo nie wiem.
Oczywiscie d.a.m. n.a.j,

Juz wiem o co chodzi no ale jesli odpowiecie to dam wam naj chciaz juz znam odpowiedz

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:31:10+02:00
Inauguracja czyli rozpoczęcie czegoś, w tym przypadku chodzi o rozpoczęcie triduum paschalnego(trzech dni Męki , Śmierci i Zmartwychwstania Chrystusa)
1 5 1
2010-04-07T17:36:28+02:00
Święte Triduum Paschalne (z łac. triduum – Trzy Dni) jest to najważniejsze wydarzenie w roku liturgicznym katolików, którego istotą jest celebracja Męki, Śmierci i Zmartwychwstania Chrystusa. Rozpoczyna się wieczorną Mszą w Wielki Czwartek (Msza Wieczerzy Pańskiej), kończy zaś drugimi nieszporami po południu Niedzieli Wielkanocnej.

Święta Wielkanocy wiążą się z żydowską Paschą. Samo słowo Pascha wywodzi się z hebr. paesah, co znaczy omijać, przejść. Święto to jest wspomnieniem niewoli narodu izraelskiego w Egipcie. Wyjście z Egiptu poprzedziło rytualne spożycie baranka paschalnego. Chrześcijanie wierzą, że Chrystus, kiedy spożywał ostatnią wieczerzę paschalną, wypełnił symbole starotestamentowe i że był Barankiem Paschalnym, który dopełnił zbawczej ofiary.

Pierwsze wzmianki o celebracji Wielkiego Tygodnia pochodzą z IV wieku. Aż do 1929 roku na określenie Triduum Paschalnego stosowano termin Triduum Sacrum. Obecnie używana nazwa pojawiła się w roku 192
1 5 1
2010-04-07T17:47:43+02:00
Chodzi o to ze Wielki Czwartek jest początkiem Triduum Paschalnego (zaczyna Triduum Paschalne)
1 5 1