Jeden bok trójkąta prostokątnego ma długość 30 cm, długość drogiego boku stanowi
3
_ długości pierwszego, zaś trzeci bok jest
4

jeden i jedna druga razy dłuższy niż pierwszy. Oblicz obwód i pole tego trójkąta.

a odpowiedź to 90 cm, 337,5 cm 2

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:47:26+01:00
Bradzo latwo to zadanie rozwiazac narysuj sobie trojkatr prostokatny i podstawe oznacz dlugoscie 30 , natepnie wiadomo z lekcji ze przeciw prostokatna trojkata prostokatnego jest najdluzszym bokiem tego trojkata zatem rowna sie ona 1,5* 30
i podostaje jeszcze druga przeciw przyprostokatna ktora ma dlugosc 0,75 * 30
czyli Obwod = 30 + 1,5*30 + 0,75*30 = 30 +45+ 22,5 = 97,5 cm
A pole = 1/2 *30 * 22.5 = 337,5 cm ^2


mam nadzzieje ze pomoglem ;]
6 4 6
2009-11-02T18:47:44+01:00
0,75*30=22,5 cm
1,5*30=45cm
Obw=30+45+22,5=97,5cm

P=(30*22,5):2=337,5 cm²
5 3 5
2009-11-02T18:49:57+01:00
30cm*3/4=22,5cm
30cm*1,5=45cm

Ob=30cm+22,5cm+45cm=97,5cm
P=(30cm*22,5cm)/2=337,5cm^2
4 3 4