Odpowiedzi

2009-11-02T18:43:19+01:00
Zalety i wady demokracji:
Zalety: dobro większości, tolerancja, wpływ narodu na władzę, równość wobec prawa, swobody obywatelskie i prawa człowieka, wolność, poszanowanie własności prywatnej, współdecydowanie, wpływ na politykę, możliwość usunięcia złej władzy, wzrost aktywności społecznej, równość szans, szeroki dostęp do informacji, wolność prasy.
Wady: większość nie zawsze ma rację, mniejszość musi się podpo...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:45:31+01:00
Zalety:
Większość zadowolona
-każdy ma prawo głosu
-każdy glosuje wg. uznania
- powolność działania
- korupcja (łapówki, przekupstwa)
WAdy
-Mniejszość poszkodowana
-wpływ obywateli na funkcjonowanie państwa
- wolnośc słowa i wyznania
- każdy obywatel ma prawo wyboru, do odwołania się od
nie zadawalającej decyzji itpegrywa
1 5 1
2009-11-02T19:15:00+01:00
Zalety: dobro większości, tolerancja, wpływ narodu na władzę, równość wobec prawa, swobody obywatelskie i prawa człowieka, wolność, poszanowanie własności prywatnej, współdecydowanie, wpływ na politykę, możliwość usunięcia złej władzy, wzrost aktywności społecznej, równość szans, szeroki dostęp do informacji, wolność prasy.


Wady: większość nie zawsze ma rację, mniejszość musi się podporządkować, niedoskonałość środków, powolność działania władzy, nie zawsze na stanowiskach są odpowiedni ludzie, częste konflikty władzy, władza niestabilna wynikająca z wielości partii.