Akwarium ma kształt prostopadłościanu. Wysokość tego akwarium jest dwa razy większa od jego szerokości. Długość akwarium jest równa 5/4 jego szerokości, zaś obwód jego podstawy ma 126cm. Ile cm kwadratowych szkła zużyto na wykonanie tego akwarium?

2

Odpowiedzi

2010-04-07T17:39:55+02:00


gdzie:
a, b - długość i szerokość podstawy
H - wysokość

a=65cm
b=40cm
H=60cm

+ pole podstawy(a*b) = powierzchnia akwarium w
-----------


na pewno sobie poradzisz (matura z matematyki obowiązkowa :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:07:55+02:00
Hey:) mysle ze to bedzie dobrze:)

5/4x(ulamek zwykly) - dl akwarium
2x - wys akwarium
x - szer akwarium
126cm-ObwP (obw powierzchni)

*-tak oznacze znak mnozenia:)
2 * 5/4x + 2x=126cm
10x + 2x = 126
12x=126 / :12
x=10,5cm
5/4 x= 1,25 * 10,5=13,125 (=13 i 1/8)cm
2 * 10,5=21cm
x=10,5cm
PcA (Pc Akwarium) = 5/4 x * x + 2 * 2x * x + 2 * 5/4 x * 2x
PcA=13 i 1/8 * 10,5 +2 * 21 * 10,5 + 2 * 13 i 1/8 * 21
PcA=105/8 * 21/2 + 441 + 105/8 * 42
PcA=2205/16 + 441 + 2205/4
PcA=2205/16 + 441 + 8820/16
PcA=11025/16+441
PcA = 689 i 1/16+441
PcA=1130 i 1/6 cm2

Odp.: Na wykonanie tego akwarium zuzyto 1130 i 1/6 cm2 szkla
1 1 1